23 lapkričio, 2020

Alisa Miniotaitė: Kaip motyvuoti darbuotoją?

Skaitydama dar vieną straipsnį apie darbuotojų motyvaciją, girdėdama apie dar vienus darbuotojų motyvavimo mokymus, šiandien suprantu, kad teorijos, mokymai nepasako vadovui, kaip konkrečiai motyvuoti darbuotojus, ką konkrečiai daryti.

Prieina vadovas prie darbuotojo ir galvoja: „tai kaip gi man šį žmogų sumotyvuoti“ (kažkuris vadovas yra pasakęs, kad motyvuoti darbuotoją – tai kaip numirėlį masažuoti): pakelti atlyginimą? Pasakyti gerą žodį? Pagirti? Ką nors duoti ar pasiūlyti?

Jei esame (plačiąja prasme) sveiki, esame motyvuoti. Turime tikslų, norų ir į juos žengiame. Ateidamas į darbą turiu uždavinį – mažų mažiausiai uždirbti atlyginimą, pasiekti gerų rezultatų, o galbūt ir kažką sukurti, save realizuoti, įgyvendinti prasmingus darbus – patirti prasmę, pasitenkinimą.

Todėl klausimą „kaip motyvuoti darbuotoją“ keisčiau į klausimą „kaip nedemotyvuoti darbuotojo“, nes būtent čia, mano manymu, slypi problemos šaknys.

Stebėdama darbuotojų darbą, suprantu, kad juos demotyvuoti gali nepakankamas atlyginimas, per didelis darbo krūvis, nuolatinė įtampa, prasta komandos atmosfera, monotoniškas darbas, tobulėjimo galimybių stoka, nemalonus vadovo grįžtamasis ryšys, neįvertinimas (laukiamo įvertinimo, pastebėjimo, pagyrimo, padėkos negavimas), neteisybė darbe, tikslų ar aiškios krypties nebuvimas.

Ir čia kyla natūralus klausimas – ar darbuotojas yra geibi gėlė, kuri nuo menkiausio skersvėjo sunegaluoja – praranda motyvaciją?

Žinoma, gali būti ir tokių atvejų, tačiau svarbiausias veiksnys ir matas – balansas tarp gaunamos naudos, gerų dalykų, ir neigiamų, kurie pradeda trukdyti darbui, kelia nepasitenkinimą bei galiausiai nebeleidžia jaustis motyvuotu, patenkintu darbe.

Pavyzdžiui, gaunama papildoma nauda (jaukus biuras, sporto klubas ar mokymosi galimybės) nekomensuoja mažo atlyginimo „nuostolio“. Arba didelis atlyginimas nebekompensuoja jokių tobulėjimo galimybių nebuvimo. Arba: tarptautinės kompanijos prestižas nepadengia tos didelės kainos (blogos emocijos, pažeminimo jausmas ar pan.), kurią moku už bjaurų skyriaus vadovo elgesį.

Taigi atsakant į klausimą „kaip motyvuoti“ darbuotoją, pradžioje reikia atsakyti į klausimą „kaip jo nedemuotyvuoti“ – pasitikrinti, ar viskas mūsų komandoje, mūsų organizacijoje veikia tinkamai, ar nėra darbuotojus demotyvuojančių veiksnių.

Na o jei kaip vadovas parodote pasitikėjimą deleguodamas svarbią užduotį, pasakote gerą žodį, pastebite nuveiktus darbuotojo darbus, pakviečiate pietų – tai visada malonu.

Reikia visgi pripažinti, kad yra ir kitas žmonių motyvavimo būdas, pavadinčiau jį „meistrišku“. Tai motyvuoti savo pavyzdžiu, autoritetu, parodant įkvepiančią viziją, atskleidžiant darbo prasmę, sukuriant šilumą ir kiekvieno priėmimą. Taip motyvuoja lyderiai, bet tokiam motyvavimui ir darbuotojų reikia brandžių. O kaip lyderiai tai daro? Neklauskit. Kiekviena lyderystės mokykla turi savo aiškinimą. Nepabaigtume diskusijos iki savaitės pabaigos!

 

Dr. Alisa Miniotaitė yra vadovavimo ir lyderystės ekspertė, UAB „Alisa Management Laboratory“ įkūrėja, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės programos vadovė 

Komentaras skelbtas  portale 15min.lt  ir Žinių radijo laidoje „Lyderio dilema“.

Taip pat skaitykite

22 sausio, 2021

Alisa Miniotaitė: Ar gali lyderis rodyti silpnumą?

Dažnai diskusijose apie lyderystę iškyla klausimas, kiek lyderis gali rodyti savo silpnumą ir pažeidžiamumą. Yra...

DAUGIAU

13 sausio, 2021

Alisa Miniotaitė: Neabejojantis lyderis – pavojingas lyderis?

Žmonėms patinka ryškūs ir stiprūs lyderiai. Galima atsikvėpti: „yra kas pasirūpins manimi“. Analizuojant ir studijuojant...

DAUGIAU

08 sausio, 2021

Alisa Miniotaitė: Kam turi užtekti energijos?

Visi turime dvidešimt keturias valandas per parą. Įdomu, kad tai vienintelis dalykas, kurio kiekvienam priklauso...

DAUGIAU