17 gegužės, 2021

Lyderio Dilema: „Įgyvendinu misiją“. Darbuotojų įsitraukimas

Stebėtinai mažai darbuotojų yra iš tiesų įsitraukę į savo darbą. Pasaulyje šis procentas vidutiniškai svyruoja apie 12-14, o Vakarų valstybėse apie 30 nuošimčių (Gallup, 2020). Sėkmingiausiose įmonėse įsitraukę yra apie 70 procentų darbuotojų, tačiau tokių įmonių – mažai.

„Darbuotojų įsitraukimas“ – vadybinis terminas, reiškiantis, kad darbuotojui patinka jo veikla, darbas jam yra įdomus, darbuotojas įsitraukęs emociškai, nori tęsti šį darbą ir į jį eina su noru. Kai paklausiame žmonių, ką jam reiškia mėgiamas darbas, dažniausiai atsakymas būna vienas – keliuosi su noru, einu į darbą su malonumu.

Iš ko pažinsi neįsitraukusi darbuotoją? Pasyvumo, nenoro imtis užduočių, tylos susirinkimų metu, siekio kuo greičiau sprukti iš darbo, vėlavimo atlikti užduotis, vengimo imtis atsakomybės, šiurkštumo ir grubumo.

Organizacijos kultūra, produktas, verslo modelis turi reikšmę darbuotojų įsitraukimui, tačiau svarbiausias vaidmuo visgi tenka arčiausiai darbuotojo esančiam vadovui. Jis gali įtraukti darbuotoją arba jo užsidegimą numarinti. O kaip pats vadovas abejingas, iš viso bėda – komanda merdi.

Pati į savą verslą pasukau beveik prieš dvidešimtį metų, vedina būtent noro dirbti prasmingą darbą, turėti galimybę priimti sprendimus ir kurti. Tuomet išties nebuvo jokių „madų“ klausti darbuotojų, kas jiems svarbu, ką jie norėtų daryti, kaip save mato ateityje. Didelėse korporacijose darbuotojo indėlis į galutinį rezultatą gali atrodyti labai mažas.

Svarbiausi dalykai, lemiantys darbuotojų įsitraukimą – tai tikėjimas, kad galiu prisidėti prie paties produkto ar paslaugos kokybės. Galbūt tai atsakymas, kodėl verslo savininkai iki ausų paskendę darbe; kodėl  startuoliuose ypač daug įsitraukusių žmonių – produktas dar tik kuriamas ir jo ateitis priklauso nuo tavęs. Tuo tarpu veikla įmonėse, kuriose viskas sukurta, nusistovėję, belieka tik rutininis vykdymas, – niekaip neįkvepia.

Kartais įmonės ir vadovai kaltina save dėl darbuotojų neįsitraukimo, tačiau yra dalis darbuotojų, kurie tiesiog niekada nebus įsitraukę. Tai negatyvūs, iš anksto nepatenkinti arba neveiklūs darbuotojai. Darbuotojai, kurie laukia, kol kažkas sukurs atmosferą, parengs aprašus, kol kažkas „sumotyvuos“ dirbti.

Kadangi įsitraukimas didžiausias, kai darbuotojas gali daryti įtaką produkto ar paslaugos kokybei, vadinasi, reikia parodyti, kaip darbuotojas gali prisidėti prie kliento pasitenkinimo ar gerovės – juk tai baigtinis tinkamo produkto rezultatas (beje, jaunajai kartai įmonės produkto poveikis aplinkai – vienas svarbiausių kriterijų, renkantis būsimą darbdavį). Tai ir yra šio komentaro pavadinime minima misija. Kai jaučiu savo dienų prasmę, kai žinau, kad mano darbas turi poveikį žmonėms, pasauliui, tai motyvuoja, įkvepia. Noriu ryte keltis ir eiti į darbą.

Dr. Alisa Miniotaitė yra vadovavimo ir lyderystės ekspertė, UAB ALISA MANAGEMENT LABORATORY įkūrėja, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės programos vadovė, sertifikuota ICC koučingo trenerė Baltijos šalims. 

Komentaras skelbtas  portale 15min.lt  ir Žinių radijo laidoje „Lyderio dilema“.

Praėjusios savaitės komentarą galite skaityti čia: Dvasinė lyderystė – būdas parodyti prasmę.

Taip pat skaitykite

14 birželio, 2021

Lyderio Dilema: Drąsa nuo sofos

Ar pastebėjote, šiandien apstu drąsių – drąsių nuo sofos, tokių, kurie niekuo nerizikuoja. Jie nerizikuoja...

DAUGIAU

09 birželio, 2021

Lyderio Dilema: laikas sau

Prieina kolegė: Tiesą sakant, pastaruoju metu klientų užklausos daugiausia apie santykį su savimi, laiką sau....

DAUGIAU

31 gegužės, 2021

Lyderio Dilema: Tau, brangus kolega, turėsiu laiko po mėnesio

Kai mokiausi vidurinėje mokykloje, rūkėme prie mokyklos įėjimo. Ir rūkėme ne vieni, su mokytojais. Kartais...

DAUGIAU